Divadlo DISK patří k divadelní fakultě AMU už od začátku jejího fungování v roce 1946. Původně našlo útočiště v divadélku Unitarie v Karlově ulici č. 5. V devadesátých letech musel DISK tyto prostory opustit a absolventské inscenace studentů DAMU vznikala v divadle v Celetné.
Omezená kapacita ale neumožňovala plnohodnotně nahradit vlastní scénu, které se divadelní fakulta dočkala až v lednu 1999 otevřením nového divadla DISK vybudovaného přímo v objektu fakulty mezi domy Karlova 26 a Řetězová 5. Jeden z nejznámějších českých architektů současnosti Karel Hubáček vypracoval projekt, který velmi elegantně a šetrně začleňuje moderní divadelní stavbu do kontextu historické architektury Starého města. Nenechává-li vás moderní architektura zcela chladnými, měli byste toto pozoruhodné dílo rozhodně vidět.
Hlavním rysem repertoáru divadla DISK je jeho pestrost – klasické tituly činohry se tu střídají s loutkami a multimediálními projekty. Díky své poloze přímo na Královské cestě v centru Prahy, minimální ceně vstupenek (běžná vstupenka 160 Kč / zlevněná 100 Kč) a neotřelé dramaturgii je divadlo DISK ideálním místem pro netradiční divadelní zážitek. K zútulnění tohoto mladého divadla připsívá i přilehlá kavárna KAFE DAMU.
Rezervace a online nákup vstupenek je možný na stránkách Divadla DISK. Žádosti o rezervace vstupenek přijímáme také e-mailem, telefonicky i faxem ve všední dny od 9.30 do 17.00. Nevyzvednuté rezervace se vrací do prodeje 24 hodin před začátkem představení.
K rezervaci vstupenek využijte on-line rezervační systém. V poznámce případně uveďte, že jste zaměstnancem či studentem AMU.
DISK, divadelní studio DAMU
Karlova 26, 116 65 Praha 1
tel.: +420 234 244 254; tel/fax: +420 234 244 253
email: disk@divadlodisk.cz
web: https://www.divadlodisk.cz/
Měsíční hrací plán, ferman na následujících deset dní a denní ferman.
Měsíční hrací plány na sezónu 2022/2023 - hrací plán ds DISK na aktuální měsíc.
E-ferman divadla DISK - ferman divadla DISK pro následujících 10 dní.
Dramaturgický plán 2016/2017
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Dramaturgický plán 2015/2016
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Dramaturgický plán 2014/2015
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Dramaturgický plán 2013/2014
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Dramaturgický plán 2012/2013
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Dramaturgický plán 2011/2012
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Dramaturgický plán 2010/2011
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Dramaturgický plán 2009/2010
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Dramaturgický plán 2008/2009
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Dramaturgický plán 2007/2008
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Dramaturgický plán 2006/2007
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Dramaturgický plán 2005/2006
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Dramaturgický plán 2004/2005
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Pravidla pro využívání studia Řetízek / DOCX
Rezervace studia Řetízek - v případě zájmu o rezervaci studia Řetízek vyplňte rezervační formulář.
SmartFade v3.0.1 User Manual
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Rychlý návod k osvětlovacímu pultu
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Návod pro základní obsluhu technické režie Řetízku
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Upravující: Závazné termíny v provozu ds DISK; Slevy a zvýhodnění zaměstnanců a studentů AMU v Praze; Orientační časový harmonogram premiér absolventských inscenací; Zápisy o představení.
Mimořádné opatření ředitelky DISKu k testování výkonných umělců od 1. 12. 2021
Aktualizováno 1. prosince 2021
Rozhodnutí ředitelky ds DISK č. 1/2018
Aktualizováno 11. září 2018
Rozhodnutí ředitelky ds DISK č. 4/2017
Aktualizováno 13. listopadu 2017
Rozhodnutí ředitelky ds DISK č. 3/2017
Aktualizováno 11. září 2018
Rozhodnutí ředitelky ds DISK č. 1/2017
Aktualizováno 11. září 2018
Provozní řád divadelního studia DISK vymezuje práva a povinnosti všech zaměstnanců i studentů účastnících se na provozu divadla. Všechny takové osoby jsou POVINNY se před vstupem do procesů probíhajících v divadelním studiu s Provozním řádem seznámit!
(aktualizovaný ke dni 5. 9. 2020)
I.1. Provoz divadelního studia (dále jen ds) DISK je podřízen naplňování dramaturgického plánu pro daný akademický rok a z něj vyplývajících pedagogických a uměleckých záměrů.
I.2. Plán premiér pro následný akademický rok projednává a schvaluje Rada ds DISK v říjnu předcházejícího akademického roku. Nejpozději tři měsíce před premiérou obdrží ředitel ds DISK z kateder název a informace k inscenaci.
I.3. Posluchači magisterského studia absolvující v ds DISK jsou povinni upřednostnit práci v ds DISK před ostatní činností a podřídit se provoznímu režimu a hracímu plánu ds DISK.
I.4. Všichni, kdo se podílejí na provozu ds DISK, jsou povinni dodržovat stanovené termíny a podřídit se provoznímu řádu a bezpečnostním předpisům ds DISK. Nedodržení stanoveného termínu, zameškání představení a opakované nedodržování bezpečnostních předpisů ze strany studentů je považováno za zvlášť hrubé porušení nesplnění studijních povinností a řešeno v souladu se Studijním a zkušebním řádem AMU. V případě zaviněného nedodržení termínů a pravidel, které má za následek zrušení představení, uhradí viník divadlu náhradu škody v podobě ušlého zisku až do výše maximální tržby za dané představení.
II.1. Posluchači všech kateder, kteří se podílejí na provozu ds DISK musejí absolvovat školení BOZP a PO a řádně všechny bezpečnostní předpisy dodržovat.
II.2. Na provozu ds DISK se nesmějí podílet osoby pod vlivem alkoholu nebo omamných a psychotropních látek.
II.3. Kouření v divadelním sále je přísně zakázáno, pokud se nejedná o součást inscenace určenou režisérem.
II.4. Používání ohně na jevišti může povolit pouze ředitel studia a to písemně zápisem do předávacího protokolu inscenace.
II.5. Požární hlídku ve studiu během představení vykonává zaměstnanec ds DISK, který byl na výkon této funkce proškolen.
II.6. Technické zařízení (tahy, propadlo, apod.) smí obsluhovat jen zaměstnanec ds DISK, který pro to byl prokazatelně proškolen.
II.7. Nedodržení bezpečnostních zásad a předpisů ds DISK ze strany kteréhokoliv zaměstnance AMU je považováno za porušení pracovních povinností.
III.1. Provoz ds DISK je určován měsíčním, týdenním a denním fermanem. Všichni, kdo se podílejí na provozu ds DISK, jsou povinni sledovat denní fermany. Údaje obsažené v denním fermanu jsou pro všechny závazné. Měsíční a týdenní fermany slouží pouze jako orientační plány.
III.2. Podklady pro vydání týdenního a denního fermanu připravuje produkční tým inscenace ve spolupráci s režisérem zkoušené inscenace a je zodpovědný za jejich včasné předání. Podklady pro měsíční a týdenní fermany jsou předávány na pravidelných provozních poradách nebo e-mailem vedoucímu provozu ds DISK.
III.3. Denní fermany jsou vyvěšovány jsou vyvěšovány do 1:00 na webových stránkách DAMU v sekci Divadlo DISK, stejně tak jako ferman na následujících deset dní.
III.4. Měsíční hrací plán ds DISK připravuje tajemník divadelního studia. Při stanovení hracího plánu se zohledňují:
III.5. Pro potřeby sestavení hracího plánu jsou herci povinni dodat seznam svých závazků tajemníkovi ds DISK nejpozději dva měsíce před začátkem měsíce, kterého se týkají. Ds DISK nemá povinnost se závazky řídit, ale zohlední je, pokud je to z uměleckého a provozního hlediska možné. Na nenahlášené závazky a závazky vzniklé po tomto datu nemůže být brán při nasazování představení zřetel.
III.6. O konání akcí, které nejsou součástí učebních plánů v ds DISK – a to jak externích tak interních – rozhoduje ředitel ds DISK. Ve sporných případech rozhoduje děkan DAMU.
III.7. Účinkování externistů (včetně posluchačů jiných ročníků) v absolventských představeních v ds DISK je možné pouze se souhlasem vedoucího příslušné katedry a po uzavření řádné smlouvy, která řeší případné mzdové nároky a zároveň dané účinkující zavazuje k podřízení se hracímu plánu ds DISK.
IV.1. Nástrojem řízení procesu přípravy inscenace v ds DISK je systém porad vedení ds DISK, inscenačních týmů a odpovědných pedagogů. Podmínkou zahájení produkčních a výrobních příprav inscenace je předložení podkladů inscenačním týmem vedení ds DISK prostřednictvím explikační a předávací porady. V případě potřeby ředitel ds DISK může nařídit konání dalších porad (seznamovací, výrobní, produkční atd.).
IV.2. Explikační poradu svolává ředitel ds DISK nejméně 10 týdnů před plánovanou premiérou inscenace. Explikační porada slouží k prvnímu seznámení vedení ds DISK s inscenačním záměrem a koncepcí řešení výpravy inscenace.
IV.3. Explikační porady se účastní ředitel ds DISK, který ji řídí, vedoucí provozu studia, tajemník studia, PR pracovník studia, produkční tým, dramaturg, režisér inscenace, scénografové, pedagogové příslušných oborů.
IV.4. V průběhu explikační porady:
IV.5. Předávací poradu svolává ředitel ds DISK nejméně 8 týdnů před plánovanou premiérou inscenace. Na základě podkladů předložených na předávací poradě rozhoduje ředitel ds DISK o předání inscenace do výroby. Sporné momenty řeší ředitel ds DISK s vedoucím příslušné katedry, v krajním případě rozhoduje děkan DAMU.
IV.6. Předávací porady se účastní ředitel ds DISK, který ji řídí, vedoucí provozu studia, tajemník studia, pracovník propagace ds DISK, produkční tým, dramaturg, režisér inscenace, scénograf, výtvarník kostýmů, pedagogové příslušných oborů, vedoucí dílen, vedoucí krejčovny, vedoucí jevištní techniky, hlavní osvětlovač, a hlavní zvukař. .
IV.7. Tajemník studia vede o průběhu porady zápis, jenž je zároveň předávacím protokolem stvrzeným ředitelem ds DISK.
IV.8. Průběh předávací porady:
V.1. Doba, náplň a obsazení zkoušek jsou určovány týdenním a denním fermanem. Není-li stanoveno jinak, probíhají zkoušky v ds DISK zpravidla každý všední den od 10:00 do 14:00.
V.3. Za náplň a řízení zkoušek je zodpovědný režisér, který při respektování provozních podmínek studia ve spolupráci s vedoucím produkce rovněž vydává podklady pro denní a týdenní fermany.
V.4. Požadavek na účast jevištní techniky na zkoušce je třeba nahlásit vedoucímu provozu ds DISK s předstihem minimálně dvou týdnů, jinak ds DISK negarantuje uspokojení tohoto požadavku.
V.5. Požadavek na účast osvětlovačů a zvukařů na zkoušce je třeba nahlásit vedoucímu provozu ds DISK s předstihem minimálně pět týdnů před začátkem měsíce s termínem konání příslušné zkoušky, jinak ds DISK negarantuje uspokojení tohoto požadavku. Účast osvětlovačů a zvukařů v genrálkovém týdnu je garantována zpravidla v rozsahu od 10:00 do 14:00.
V.6. Bez účasti osvětlovače nebo zvukaře ds DISK není možné využívat osvětlovací, resp. zvukovou techniku divadla.
V.7. Za stavbu náznaku dekorace podle požadavků inscenačního týmu dodaných nejpozději na provozní poradě v předcházejícím týdnu a za včasné předání scény ke zkoušce je zodpovědný vedoucí provozu.
V.8. Herci v průběhu zkoušek odpovídají za rekvizity, kostýmy, příp. loutky (nebo jejich součásti) a jejich uložení mezi zkouškami.
V.9. Technická zkouška:
V.10. a) Po technické zkoušce mají inscenátoři v průběhu zkoušek nárok na stavbu všech klíčových prvků scény.
V.11. Osvětlovací zkouška:
V.12. Hlavní zkoušky:
V.13. Generální zkoušky:
V.14. V průběhu hlavních a generálních zkoušek mají studenti přístup do hereckých šaten v době konání zkoušky a 1 hodinu před začátkem a po ukončení zkoušky, jindy pouze s písemným povolením potvrzeným vedoucím provozu nebo ředitelem ds DISK.
VI.1. Začátky představení jsou stanoveny měsíčním fermanem. Případné změny jsou určeny týdenním či denním fermanem.
VI.2. Zrušit představení je oprávněn v případě mimořádné události pouze ředitel ds DISK nebo jím pověřený zástupce po dohodě s vedoucím příslušné katedry nebo s pedagogem vykonávajícím umělecký dozor.
VI.3. Umělecký dozor zajišťují režisér či dramaturg dané inscenace a pedagog určený příslušnou katedrou.
VI.4. Pro každé představení je denním fermanem určen zaměstnanec ds DISK pověřený výkonem funkce vedoucího představení, který 1 hodinu před představením až do jeho ukončení přebírá zodpovědnost za provoz studia. Všichni, kdo se v té době podílejí na provozu ds DISK jsou povinni řídit se jeho pokyny.
VI.5. Provoz v prostorách ds DISK je ukončen 1 hodinu po skončení večerního představení, není-li fermanem stanoveno jinak.
VII.1. Režisér
VII.2. Dramaturg
VII.3. Scénograf
VII.4. Herci
VII.5. Produkční tým
VII.6. Vedoucí produkčního týmu
VIII. Technické složky
VIII.1. Pracovníci technických složek ds DISK
VIII.2. Jevištní technika
VIII.3. Dílna a krejčovna
VIII.4. Osvětlovací technika a zvukaři
VIII.5. Rekvizitáři
VIII.6. Garderobiéři
Roční výkaz o divadle za rok 2018
Aktualizováno 9. května 2019
Roční výkaz o divadle za rok 2017
Aktualizováno 4. dubna 2018
Roční výkaz o divadle za rok 2016
Aktualizováno 20. února 2019
Roční výkaz o divadle za rok 2015
Aktualizováno 30. listopadu 2017
Roční výkaz o divadle za rok 2014
Aktualizováno 30. listopadu 2017
Roční výkaz o divadle za rok 2013
Aktualizováno 30. listopadu 2017
Roční výkaz o divadle za rok 2012
Aktualizováno 30. listopadu 2017
Roční výkaz o divadle za rok 2011
Aktualizováno 30. listopadu 2017