VÝSLEDKY VNITŘNÍ SOUTĚŽE DAMU 2024 

 

Výzva k předkládání žádostí o podporu pedagogických a studentských projektů v roce 2025 (Vnitřní soutěž DAMU)

Děkan DAMU vyhlašuje výzvu k předkládání žádostí o podporu projektů do Vnitřní soutěže DAMU pro rok 2025 ve dvou okruzích: Okruh 1 – podpora pedagogických projektů a Okruh 2 – podpora studentských projektů. 


Zacílení výzvy:
Okruh 1: Cílem výzvy je podpora inovativní pedagogické činnosti akademických pracovníků DAMU
Okruh 2: Cílem výzvy je podpora tvůrčí umělecké činnosti studujících v akreditovaných studijních programech DAMU (dále jen “studující”)

Harmonogram výzvy: 
15. 10. 2024 – vyhlášení výzvy
25. 11. 2024 – uzávěrka předkládání žádostí
16. 12. 2024 – oznámení rozhodnutí o podpoře projektů
1. 1.  – 30. 11. 2025 - oprávněné období realizace projektů a čerpání prostředků 
15. 12. 2025- nejzazší termín pro předložení závěrečné zprávy a vyúčtování přidělených prostředků

Co je možné v rámci výzvy podpořit:
Okruh 1:
Podporované budou pedagogické aktivity akademických pracovníků*ic, směřující k zvyšování kvality výuky v akreditovaných studijních programech. Podpořit lze například inovace stávajících povinných a povinně volitelných předmětů, kurzů a celých studijních plánů; společné aktivity více kateder, zejména směřující ke sdílení předmětů a kurzů nebo k oborovému vzdělávání vyučujících; přípravu studijních opor a realizace flexibilních forem výuky (blended learning, využití Moodle k výuce nebo k atestaci); uskutečňování odborných studentských praxí v externích subjektech a další.
V rámci tohoto okruhu nebudou podpořeny projekty, jejichž cílem je: vytváření nových povinných, povinně volitelných a volitelných předmětů/kurzů/modulů, pokud součástí projektu není adekvátní snížení studijní zátěže v jiném předmětu; publikační a vědecko-výzkumná činnost bez přímé vazby na vzdělávací činnost; výjezd zaměstnanců*kyň do zahraničí.

Okruh 2:
Podpořit lze vznik nových tvůrčích uměleckých projektů studujících, uskutečňovaných nad rámec studijních povinností. Dále lze podpořit doplňující, rozšiřující či pokračující aktivity již probíhajících projektů uskutečňovaných v rámci nebo nad rámec studijních povinností studujících, jako například reprízování inscenace v prostorech DAMU nebo mimo nich, uvedení inscenace na tuzemském nebo zahraničním festivalu, doplnění inscenace o vzdělávací či lektorský program, rezidenční/výzkumný pobyt členů*ek tvůrčího týmu za účelem přípravy inscenace atd. V rámci Okruhu 2 budou podpořeny pouze projekty s uměleckým výstupem. Financování projektů, které současně získají podporu z jiného zdroje AMU (SGS, Mezifakultní soutěž) je možné.

Uznatelné náklady: 
Je možné žádat o prostředky na materiál, relevantní služby spojené s naplňováním daného záměru, cestovné zaměstnanců*kyň, mzdy včetně externistů*ek a stipendia. U Okruhu 2 je mzdy možné použít pouze na odměny pedagogickým garantům*kám projektu, tato položka je zároveň povinná. U mezd řešitelů*ek/spoluřešitelů*ek v Okruhu 1 je potřebné popsat, jaká práce na projektu již nespadá do jejich standardní pracovní náplně. Nezapomeňte také na mzdu za administraci a finanční řízení projektu na katedře.

Kdo může o podporu žádat:
Okruh 1: Hlavní*m řešitelem*kou může být akademický*á pracovník*ice DAMU. Další vyučující a studující, podílející se na realizaci, mohou být v žádosti uvedení jako spoluřešitelé*ky. 
Okruh 2: Hlavní*m řešitelem*kou může být studující akreditovaného bakalářského, magisterského nebo doktorského studijního programu na DAMU. Studující žádající o podporu musí mít po celou dobu realizace projektu statut studenta (nesmí studium ukončit ani přerušit).

Hlavní řešitel*ka (platí pro oba okruhy, pokud nění uvedeno jinak):

  • Zodpovídá za realizaci projektu dle schváleného harmonogramu a rozpočtu
  • Zodpovídá za naplnění výstupů
  • Koordinuje práci ostatních spoluřešitelů*ek
  • Je příkazcem*kyní finančních operací (pouze u Okruhu 1)
  • Hlásí změny v projektu projektové manažerce – výstupy, harmonogram, rozpočet
  • Spolupracuje s projektovou manažerkou a relevantními odděleními děkanátu dle povahy projektu
  • Připravuje závěrečnou zprávu

U Okruhu 2 uvede žadatel*ka jméno garantující*ho akademické*ho pracovníka*ice projektu, který*á bude po dobu řešení projektu poskytovat metodickou a odbornou podporu a pomáhat s plánováním jednotlivých kroků. Garant*ka projektu není řešitelem*kou ani vedoucí*m projektu, ani neodpovídá za doložení závěrečné zprávy projektu. Garant*ka projektu musí být zaměstnancem*kyní fakulty, na které studuje řešitel*ka.

Způsob a termín podání žádosti:
Žádost musí být zpracována na jednotném formuláři. Žádosti jsou podávány pouze v elektronické podobě na email: veronika.stojanova@damu.cz. Žádosti musí být zaslány v kopii příslušné*mu vedoucí*mu katedry, který*á následně zhodnotí jednotlivé žádosti,,stanoví pořadí preference projektů dané katedry a zašle ke každé z nich vyjádření projektové manažerce nejpozději do 1 týden ode dne uzávěrky. 
Přihláška, která nebude odeslána ze školního e-mailu žadatele*ky na obě výše uvedené adresy, bude automaticky vyřazena. 

Finanční rámec a rozhodnutí o podpoře:
Finanční podpora projektů je nenároková, o poskytnutí prostředků a jejich výši rozhoduje děkan DAMU na základě návrhu hodnotící komise složené z děkana, proděkanů a zástupce AS DAMU (Okruh 1 - zástupce pedagogické komory AS, Okruh 2 - zástupce studentské komory AS).

Maximální výše poskytnuté finanční podpory na jeden projekt v Okruhu 1 je 100 000,-Kč.
Maximální výše poskytnuté finanční podpory na jeden projekt v Okruhu 2 je 50 000,-Kč.

Pro Okruh 1 je k dispozici 500 000 Kč, pro Okruh 2 je k dispozici 800 000 Kč.


Kritéria hodnocení: 
Okruh 1:
Komisí bude hodnocena míra naplnění jednotlivých kritérií (každý projekt se nemusí nutně vztahovat ke všem uvedeným kritériím):

  • návaznosti inovace na studijní plán akreditovaného studijního programu, popř. na rozvrh výuky
  • udržitelnost inovace po skončení projektu, příp. její dlouhodobý dopad
  • přínos projektu pro více studijních programů, resp. kateder
  • kvalita, promyšlenost a srozumitelnost projektu
  • přiměřenost rozpočtu
  • stanovisko vedoucího katedry

Okruh 2:
Komisí bude hodnocena míra naplnění jednotlivých kritérií (každý projekt se nemusí nutně vztahovat ke všem uvedeným kritériím):

  • umělecká kvalita projektového záměru
  • přiměřenost rozpočtu
  • stanovisko vedoucího projektu
  • produkční připravenost a promyšlenost projektu včetně personálního zajištění

Další podmínky:

  • Projekty v Okruhu 2 musí zahrnovat studenta na pozici produkční*ho
  • Řešitel*ka schválených projektů má povinnost uveřejnit na propagačních materiálech akce logo DAMU (ke stažení zde: https://www.damu.cz/cs/vse-o-fakulte/pro-media/logo-damu/) a materiály poslat ke schválení projektové manažerce před konáním akce. 
  • Řešitel*ka schválených projektů má povinnost poslat podklady pro propagaci akce na webových stránkách DAMU 14 dní před realizací na adresu: tereza.doslova@damu.cz
  • Za finanční řízení projektu a administraci projektu je odpovědná*ý tajemnice*ík katedry, která*ý je také správkyní*cem rozpočtu (vyjma osobních nákladů, kde správcem rozpočtu je tajemník fakulty).
  • Metodickou podporu řešitelům projektů zajišťuje projektová manažerka Bc. Veronika Stojanova. 
  • Změny ve výstupech projektu, v harmonogramu realizace a podstatné změny v mzdových nákladech a nákladech na stipendia (snížení/navýšení větší než 20% celkové sumy přidělené na projekt) schvaluje proděkan pro studijní a pedagogické záležitosti a uměleckou činnost. 

Závěrečné zprávy:
Hlavní řešitel*ka zašle do 15. 12. 2025 závěrečnou zprávu o realizaci projektu elektronicky na adresu veronika.stojanova@damu.cz v rozsahu max. 2xA4 v této struktuře:

  • Název podpořeného projektu
  • Složení řešitelského týmu (vč. dalších participujících osob)
  • Výše poskytnuté finanční podpory
  • Stručný popis průběhu realizace
  • Popis výstupů projektu 
  • Zhodnocení úspěšnosti a přínosů inovace pro obor/katedru/fakultu/studenta*ku 
  • Zhodnocení udržitelnosti výstupů projektu do budoucna a jejich další využitelnost
  • Přehled výdajů a zdůvodnění účelného vynaložení přidělených prostředků
  • Seznam příloh (doložení relevantních materiálů o tom, že se projekt realizoval – např. program; plakát; sylabus inovovaného předmětu a seznam zapsaných studujících; fotodokumentace; videodokumentace; printscreeny webů, sociálních sítí nebo mediálních ohlasů apod.) 
  • Autor zprávy
  • Datum

Ke zprávě přiloží řešitel*ka uvedené přílohy (pouze elektronicky, pokud to jde)

Dotazy a konzultace:
Konzultace k projektovým žádostem jsou možné a vítané – s proděkanem pro studijní a pedagogické záležitosti a uměleckou činnost Mgr. Michalem Somošem (michal.somos@damu.cz) po obsahové stránce a s projektovou manažerkou Bc. Veronikou Stojanovou (veronika.stojanova@damu.cz) po stránce formálních náležitostí a rozpočtu. Raději však s dostatečným předstihem a po předchozí domluvě.


V Praze dne 15. října 2024

Doc. Mgr. Karel František Tománek, děkan DAMU v.r. 

Ke stažení