Děkanka DAMU vyhlašuje výzvu k předkládání žádostí o podporu studentských projektů do Vnitřní soutěže DAMU pro rok 2026.
Podpora tvůrčí činnosti studujících v akreditovaných studijních programech DAMU (dále jen “studující”)
20. 10. 2025 – vyhlášení výzvy
25. 11. 2025 – uzávěrka předkládání žádostí
16. 12. 2025 – oznámení rozhodnutí o podpoře projektů
1. 1. – 30. 11. 2026 - oprávněné období realizace projektů a čerpání prostředků
15. 12. 2026- nejzazší termín pro předložení závěrečné zprávy a vyúčtování přidělených prostředků
Podpořit lze vznik nových tvůrčích projektů studujících, uskutečňovaných nad rámec studijních povinností. Dále lze podpořit doplňující, rozšiřující či pokračující aktivity již probíhajících projektů uskutečňovaných v rámci nebo nad rámec studijních povinností studujících, jako například reprízování inscenace v prostorech DAMU nebo mimo nich, uvedení inscenace na tuzemském nebo zahraničním festivalu, doplnění inscenace o vzdělávací či lektorský program, rezidenční/výzkumný pobyt členů*ek tvůrčího týmu za účelem přípravy inscenace atd. Podpořeny budou pouze projekty s tvůrčím výstupem odpovídajícím charakteru studijního programu hlavního řešitele*ky nebo projektového týmu. Financování projektů, které současně získají podporu z jiného zdroje AMU (SGS, Mezifakultní soutěž), je možné.
Je možné žádat o prostředky na materiál, relevantní služby spojené s naplňováním daného záměru, cestovní náklady, stipendia a mzdy, které je možné použít pouze na odměny pedagogickým garantům*kám projektu (tato položka je zároveň povinná).
Hlavní*m řešitelem*kou může být studující akreditovaného bakalářského, magisterského nebo doktorského studijního programu na DAMU. Studující žádající o podporu musí mít po celou dobu realizace projektu statut studenta (nesmí studium ukončit ani přerušit).
Zodpovídá za realizaci projektu dle schváleného harmonogramu a rozpočtu
Zodpovídá za naplnění výstupů
Koordinuje práci ostatních spoluřešitelů*ek
Hlásí změny v projektu projektové manažerce – výstupy, harmonogram, rozpočet
Spolupracuje s projektovou manažerkou a relevantními odděleními děkanátu dle povahy projektu
Připravuje závěrečnou zprávu
Žadatel*ka uvede jméno garantující*ho akademické*ho pracovníka*ice projektu, který*á bude po dobu řešení projektu poskytovat metodickou a odbornou podporu a pomáhat s plánováním jednotlivých kroků. Garant*ka projektu není řešitelem*kou ani vedoucí*m projektu, ani neodpovídá za doložení závěrečné zprávy projektu. Garant*ka projektu musí být zaměstnancem*kyní fakulty, na které studuje řešitel*ka.
Žádost musí být zpracována na jednotném formuláři. Žádosti jsou podávány pouze v elektronické podobě na email: veronika.stojanova@damu.cz.
Přihláška, která nebude odeslána ze školního e-mailu žadatele*ky na výše uvedenou adresu, bude automaticky vyřazena.
Finanční podpora projektů je nenároková, o poskytnutí prostředků a jejich výši rozhoduje děkanka DAMU na základě návrhu hodnotící komise složené z děkanky, proděkanů a proděkanek, zástupců studentské komory AS DAMU, PR manažerky DAMU, případně jiných přizvaných osob.
Maximální výše poskytnuté finanční podpory na jeden projekt je 50 000,-Kč.
Pro soutěž je k dispozici 800 000 Kč.
Komisí bude hodnocena míra naplnění jednotlivých kritérií (každý projekt se nemusí nutně vztahovat ke všem uvedeným kritériím):
tvůrčí kvalita projektového záměru
přiměřenost rozpočtu
stanovisko vedoucího projektu
produkční připravenost a promyšlenost projektu včetně personálního zajištění
implementace principů Průvodce udržitelnou divadelní tvorbou DAMU
Projekty musí zahrnovat studenta na pozici produkční*ho
Řešitel*ka schválených projektů má povinnost uveřejnit na propagačních materiálech akce logo DAMU (ke stažení zde) a materiály poslat ke schválení projektové manažerce před konáním akce.
Řešitel*ka schválených projektů má povinnost poslat podklady pro propagaci akce na webových stránkách DAMU 14 dní před realizací na adresu: eliska.drbohlavova@damu.cz
Řešitel*ka má povinnost pozvat na prezentaci/uvedení projektu vedení fakulty, příslušných kateder a garanta*ku projektu. Guest list může konzultovat s PR manažerkou DAMU.
Metodickou podporu řešitelům projektů zajišťuje projektová manažerka Bc. Veronika Stojanova.
Změny ve výstupech projektu, v harmonogramu realizace a podstatné změny v mzdových nákladech a nákladech na stipendia (snížení/navýšení větší než 20% celkové sumy přidělené na projekt) schvaluje proděkanka pro studijní záležitosti a kvalitu.
Hlavní řešitel*ka zašle do 15. 12. 2026 závěrečnou zprávu o realizaci projektu elektronicky na adresu veronika.stojanova@damu.cz v rozsahu max. 2xA4 v této struktuře:
Název podpořeného projektu
Složení řešitelského týmu (vč. dalších participujících osob)
Výše poskytnuté finanční podpory
Stručný popis průběhu realizace
Popis výstupů projektu
Zhodnocení úspěšnosti a přínosů inovace pro obor/katedru/fakultu/studenta*ku
Zhodnocení výstupů projektu z hlediska udržitelnosti a využitelnosti do budoucna
Přehled výdajů a zdůvodnění účelného vynaložení přidělených prostředků
Seznam příloh (doložení relevantních materiálů o tom, že se projekt realizoval – např. program; plakát; sylabus inovovaného předmětu a seznam zapsaných studujících; fotodokumentace; videodokumentace; printscreeny webů, sociálních sítí nebo mediálních ohlasů apod.)
Autor zprávy
Datum
Ke zprávě přiloží řešitel*ka uvedené přílohy (pouze elektronicky, pokud to jde)
Konzultace k projektovým žádostem jsou možné a vítané – s proděkankou pro studijní záležitosti a kvalitu MgA. Terezou Došlovou, Ph.D. (tereza.doslova@damu.cz) po obsahové stránce a s projektovou manažerkou Bc. Veronikou Stojanovou (veronika.stojanova@damu.cz) po stránce formálních náležitostí a rozpočtu. Raději však s dostatečným předstihem a po předchozí domluvě.
Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze
Karlova 26
116 65 Praha 1
IČ: 61384984, DIČ: CZ61384984
ID datové schránky: ikwj9fx
Kontakt pro média
BcA. Eliška Drbohlavová
tel.: +420 773 032 005
e-mail: eliska.drbohlavova@damu.cz