THEAITRE: Umělá inteligence autorem divadelní hry?

Poskytovatel TAČR
Grantový program ÉTA
Řešitel HRBEK Daniel, UK

Délka trvání projektu

3


Tento projekt kombinující počítačovou lingvistiku a divadelnictví má za cíl přímým způsobem reflektovat nástup a zkoumat roli umělé inteligence ve společnosti a v umění a možnost její spolupráce s člověkem. Navrhujeme spojit teatrologický výzkum s komputačně lingvistickým výzkumem, kde aplikace poznatků a výsledků z těchto oborů povede k sestavení a natrénování systému pro automatické generování scénářů divadelních her. Tento systém následně bude naším týmem interaktivně využit pro vytvoření hry, která bude realizována hereckým souborem ke 100. výročí premiéry dramatu R.U.R. Vzniklé dílo a jeho přijetí diváky budeme zpětně zkoumat v rámci obou vědních oborů a získané poznatky využijeme pro další zdokonalení systému, který zpřístupníme na webu, a pro realizaci dalších her.