Poskytovatel | AMU |
Grantový program | Projektová soutěž AMU |
Řešitel | Michaela Raisová |
Délka trvání projektu
2
Katedra: KATaP
Výzkum dvojí pozornosti performera je dílčím projektem našeho dlouhodobého výzkumného záměru. V této dvouleté fázi se zaměřujeme na výzkum psychosomatické praxe, její pedagogiky a ukotvení empirických poznatků v teoriích sociálně-kulturní psychologie a pedagogiky. Zkoumáme a porovnáváme přístupy J. Hamiltona, britského performera, improvizátora a průkopníka postmoderního přístupu v tanci, a I. Vyskočila, herce, autora, psychologa a zakladatele disciplíny „dialogické jednání s vnitřním partnerem“. Prověřujeme také jejich pedagogické přístupy, které se už několik let setkávájí v našich hodinách pohybových disciplín na KATaP DAMU, a říkají si o odbornou reflexi. Pro Hamiltonův i Vyskočilův praktický i pedagogický přístup je stěžejní princip dialogičnosti. Dvojí i trojí pozornost performera (aktér-divák či autor-aktér-divák) nahlížíme transdisciplinárně pomocí dialogických přístupů v psychologii a vzdělávání, které vidí člověka jakou celostní bytost, situovanou v sociálně-kulturním prostředí, schopnou nahlížet se očima druhého a vědomě měnit úhly pohledu. Pedagogiku kultivace dvojí/trojí pozornosti reflektujeme se zřetelem na téma „vtěleného učení“ (embodied learning).
Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze
Karlova 26
116 65 Praha 1
IČ: 61384984, DIČ: CZ61384984
ID datové schránky: ikwj9fx
Kontakt pro média
MgA. Tereza Došlová
tel.: 736 149 000
e-mail: tereza.doslova@damu.cz