Poskytovatel | AMU |
Grantový program | Projektová soutěž AMU |
Řešitel | Jan Valenta |
Délka trvání projektu
1
Katedra: KVD
Výstupem výzkumného projektu je text. Zabývá se mezioborovým tématem, tzv. (kritickou) performativní pedagogikou a (obecně řečeno) aplikací metafory (paradigmatu) divadla (dramatu, scény, performance) v oblasti vzdělávání. Navazuje na předchozí autorovy publikace v edici DISK. Performativní pedagogika je pedagogický, resp. umělecko-pedagogický „směr“, který vznikl v souvislosti s formováním tzv. „performančních sociálních studií“ v USA (zejm. 80. léta XX. stol.). Po jistém „vzepětí“ oboru na přelomu století se „performative pedagogy“ stabilizovala jako ne-mainstreamový přístup k edukaci vůbec i divadelní edukaci (její podoby najdeme i v západní Evropě). Kromě výkladu o pojetí performativní pedagogiky v zahraničí (a na jeho pozadí) je součástí textu i kapitola aplikující výše zmíněné výkladové paradigma na dění ve škole, zejm. dění ve vlastním průběhu vzdělávání. Předpokládané části textu: Performanční sociální studia. Performativní pedagogika, resp. kritická performativní pedagogika. Dramaticko-scénické (či performační) pojetí (zejm. školní) edukace. Studium performativní pedagogiky a performativní přístupy v přípravě učitelů. Dramatická (divadelní) výchova.
Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze
Karlova 26
116 65 Praha 1
IČ: 61384984, DIČ: CZ61384984
ID datové schránky: ikwj9fx
Kontakt pro média
MgA. Tereza Došlová
tel.: 736 149 000
e-mail: tereza.doslova@damu.cz