VÝNOS DĚKANA Č. 5/2024 O STUDIU V BAKALÁŘSKÝCH A MAGISTERSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMECH DAMU

Výnos děkana č. 5/2024, kterým se upravují PRAVIDLA PRO STUDIUM V AKREDITOVANÝCH BAKALÁŘSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMECH A MAGISTERSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMECH NA DIVADELNÍ FAKULTĚ AKADEMIE MÚZICKÝCH UMĚNÍ V PRAZE DLE STUDIJNÍHO A ZKUŠEBNÍHO ŘÁDU AKADEMIE MÚZICKÝCH UMĚNÍ V PRAZE.

Děkan Divadelní fakulty (dále jen „DAMU“ nebo „fakulta“) Akademie múzických umění v Praze (dále jen „AMU“) podle čl. 13 odst. 4 Statutu AMU vydává tento výnos v mezích právních předpisů, vnitřních předpisů AMU a fakulty, který upravuje pravidla pro studium v akreditovaných bakalářských studijních programech a magisterských studijních programech dle Studijního a zkušebního řádu AMU (dále jen „SZŘ“)


Čl. 1
Harmonogram akademického roku

(1)    V návaznosti na harmonogram akademického roku AMU vyhlašovaný rektorkou, vyhlásí děkan nejpozději do 15. 6. fakultní harmonogram akademického roku DAMU.

Čl. 2
Informační systém AMU

(1)    DAMU komunikuje se svými studenty včetně informování o jejich povinnostech a závazných termínech spojených se studiem zejména prostřednictvím svého informačního systému (dále jen „KOS“), elektronickou poštou na přidělenou adresu, sděleními ve veřejné části internetových stránek DAMU, případně veřejnou vyhláškou na úřední desce v prostorách DAMU. Stejně tak studenti komunikují s DAMU především prostřednictvím informačního systému a případně elektronickou poštou.
(2)    Úřední deska DAMU se nachází ve spojovací chodbě přízemí budovy mezi traktem Karlova a středním traktem v budově DAMU Karlova 26.

Čl. 3
Přijímací řízení

(1)    Podmínky přijímacího řízení vyhlašuje děkan po schválení akademickým senátem fakulty, nejméně 4 měsíce před termínem uzávěrky přihlášek, v případě nově udělené akreditace nejméně 1 měsíc před termínem uzávěrky přihlášek.
(2)    Součástí podmínek přijetí ke studiu do všech studijních programů na DAMU pro daný akademický rok je vždy také stanovený maximální počet přijímaných uchazečů. V případě studijních programů se specializacemi může být limit stanoven samostatně pro každou specializaci. V případě studijních programů vyučovaných v různých formách studia, bude limit stanoven samostatně pro každou formu studia.  
(3)    Uchazeči o studium podávají přihlášku ke studiu výhradně přes elektronické rozhraní dostupné na adrese https://prihlaska.amu.cz, kde vyplní elektronickou přihlášku, odešlou ji, uhradí správní poplatek převodem nebo kartou a nahrají požadované přílohy. Přihláška musí být odeslána a zaplacena do termínu stanoveného vyhlášením.  Vytištěnou přihlášku uchazeči nepředkládají. Podrobnosti upravují Pravidla pro přijímací řízení a podmínky pro přijetí ke studiu vydávané fakultou pro každý akademický rok.
(4)    Předsedu a členy komise pro přijímací zkoušku (dále jen „přijímací komise“) jmenuje děkan na návrh vedoucího katedry. Komise má nejméně pět členů. Zkoušení (s výjimkou písemné zkoušky) musí být vždy přítomni minimálně tři členové komise. Průběh přijímacího řízení a vyhlášení výsledků jsou neveřejné. Děkan může jmenovat několik dílčích komisí, které vyhodnocují přijímací řízení paralelně pro různé skupiny uchazečů do jednoho studijního programu.
(5)    Přijímací komise vede o průběhu příjímacího řízení (všech zkoušek a jejich částí, tj. talentové, teoretické písemné nebo ústní) jeden protokol, ve kterém se zaznamená hodnocení přijímacího řízení a výslovně se uvedou skutečnosti, které mají význam pro přijetí nebo nepřijetí uchazeče. Protokol o přijímacím řízení uchazeče, podepsaný všemi členy přijímací komise, odevzdá osoba pověřená předsedou přijímací komise na Studijní oddělení nejpozději do 14. dne ode dne, kdy pro daného uchazeče skončily předepsané zkoušky, tedy ode dne, kdy byl komisí navržen k přijetí, resp. k nepřijetí ke studiu. V případě, že přijímací řízení nebo jeho část probíhalo pro konkrétního uchazeče před dílčí přijímací komisí jmenovanou děkanem, podepisují protokol, resp. relevantní část protokolu, pouze všichni členové této dílčí přijímací komise.
(6)    Po oznámení o rozhodnutí o přijetí nebo nepřijetí ke studiu má uchazeč právo nahlížet do spisu, a to vždy na základě předchozí domluvy termínu se sekretariátem příslušné katedry. Spis předkládá k nahlédnutí předseda přijímací komise nebo jím pověřený zástupce. DAMU může místo umožnění nahlížení do spisu poskytnout uchazeči kopii spisu. Právo nahlížení do spisu nezahrnuje nárok na konzultace uchazeče s členy přijímací komise.

Čl. 4
Orientační dny

(1)    Jako Orientační dny je označován zpravidla jedno až dvoudenní program pro nastupující studenty DAMU, sestavený z informačních seminářů s pracovníky DAMU a AMU, z prezentací informačních systémů a služeb, z prohlídek výukových prostor ad., sloužící k podpoře bezproblémového zapojení nových studentů do akademického prostředí fakulty.
(2)    Orientační dny jsou povinnou součástí studia pro všechny studenty prvních ročníků ve všech bakalářských a magisterských studijních programech na DAMU a konají se krátce před začátkem akademického roku. 
(3)    Nemohl-li se student z vážných důvodů účastnit orientačních dnů ve stanoveném rozsahu, stanoví mu proděkan pro studijní záležitosti náhradní plnění.

Čl. 5
Průběh studia

(1)    Student je povinen sledovat a kontrolovat plnění svých studijních povinností v KOSu, řídit se svým studijním plánem a harmonogramem akademického roku a problémy řešit neodkladně s pedagogem předmětu, garantem studijního programu, vedoucím katedry, tajemníkem katedry nebo studijním oddělením. 
(2)    Student je povinen průběžně sledovat zprávy doručené elektronickou poštou na přidělenou školní adresu a bez prodlevy na ně adekvátně reagovat. V zájmu bezproblémové komunikace je student povinen pravidelně aktualizovat v informačním systému nebo prostřednictvím studijního odd. DAMU změny v osobních údajích, včetně telefonního čísla, datové schránky pro fyzické osoby a korespondenční adresy. 
(3)    Dále je student povinen dodržovat vnitřní předpisy a vnitřní normy AMU a DAMU, včetně povinnosti dodržovat pravidla účelových zařízení DAMU s celofakultní působností (zejm. Provozní řád divadelního studia DISK, Pravidla využívání Řetízku) a pokyny jejich vedení.
(4)    Student se zapisuje do vyššího ročníku studia a/nebo do dalšího akademického roku (čekatelé) podáním žádosti v KOSu v termínech stanovených SZŘ a fakultním harmonogramem akademického roku.

Čl. 6
Předměty

(1)    Studentovi vzniká nárok na udělení klasifikace, pokud splní podmínky pro udělení klasifikace, jak jsou stanoveny pedagogem v sylabu předmětu; pedagog nemůže podmiňovat udělení klasifikace splněním dalších podmínek, které v sylabu předmětu stanoveny nejsou.
(2)    Zadání úkolů v hlavních předmětech (tzv. klauzurních úkolů) probíhá vždy písemně, obvykle prostřednictvím elektronické pošty a s dostatečným předstihem.
(3)    Po skončení období pro zápis předmětů, stanoveného harmonogramem, lze stav zápisu volitelných a povinně volitelných předmětů měnit jen v odůvodněných případech prostřednictvím studijního oddělení, a to pouze do začátku zkouškového období v daném semestru.
(4)    Žádost o změnu stavu zápisu volitelných a povinně volitelných předmětů po skončení období stanoveném harmonogramem akademického roku může být schválena zejména v těchto případech:
a)    výuka předmětu se nekonala, nebo
b)    rozvrh výuky předmětu byl změněn po termínu konce zápisu předmětů, nebo
c)    pokud student není schopen plnit předmět ze zdravotních důvodů a tuto skutečnost doloží lékařskou zprávou všeobecného lékaře nebo specialisty.
(5)    Po začátku zkouškového období již není možné provádět změny v zápisu povinně volitelných a volitelných předmětů z jakéhokoliv důvodu.
(6)    Neúspěšné absolvování povinně volitelného nebo volitelného předmětu není zobrazeno na Dodatku k diplomu, není překážkou pro zápis do vyššího ročníku nebo dalšího akademického roku ani nemá vliv na opakovaný zápis neúspěšně absolvovaného předmětu, pokud to tento umožňuje. Dle článku 4 odst. 2 písm. b) Stipendijního řádu AMU v takovém případě student ztrácí nárok na přiznání stipendia za vynikající studijní výsledky. 
(7)    Předměty vyučované na ostatních fakultách AMU z kategorie „volitelné pro AMU" si student může do KOSu zapisovat sám. Pokud předmět, který si student chce zapsat, je povinným předmětem vyučovaným v jiném studijním programu a není nabízen pro zápis jako volitelný předmět, může mu ho zapsat studijní oddělení na základě doručení písemného (zpravidla e-mailového) souhlasu příslušného pedagoga. 
(8)    Za řádné uzavření klasifikace předmětu a zaznamenání jejího výsledku do KOSu zodpovídá pedagog předmětu. Pedagog je povinen vložit do KOSu klasifikaci nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne, kdy student prokázal plnění studijních povinností, a to jak při úspěšném (Z u zápočtů resp. A, B, C, D, E u zkoušky), tak i při neúspěšném (N u zápočtů, F u zkoušky) zakončení předmětu studentem.
(9)    V případě neúspěšného zakončení hlavního předmětu vypracuje zkušební komise písemné zdůvodnění, ve kterém popíše podrobnosti nesplnění podmínek, uvedených v sylabu předmětu a v písemném zadání úkolů studentem. Toto zdůvodnění, společně s kopii písemného zadání klauzurního úkolu, předloží předseda komise na Studijní oddělení nejpozději do 5 dnů od konání zkoušky / zápočtu.
(10)    V případě neúspěšného zakončení předmětu PO (povinný předmět s možností opakovaného zápisu) může být opakovaný zápis předmětu umožněn pouze na základě žádosti studenta, ke které se vyjadřuje vedoucí katedry a schvaluje jí studijní proděkan.
(11)    Nebude-li se student moci účastnit výuky z důvodu DAMU schválené mobility (např. ERASMUS+), může mu vyučující stanovit na jeho žádost povinnosti, jejichž splněním nahradí student účast na výuce.
(12)    Nemohl-li se student z vážných důvodů účastnit výuky ve stanoveném rozsahu, stanoví mu vyučující, je-li to možné, povinnosti, jejichž splněním nahradí student účast na výuce. Ve sporných případech rozhoduje o oprávněnosti požadavku studenta na náhradní plnění předmětu studijní proděkan.
(13)    Opakovaným zápisem neabsolvovaného předmětu se míní situace, kdy si student (sám, nebo prostřednictvím katedry či studijního oddělení) zapíše předmět, který v minulost již studoval, ale ukončil ho neúspěšně.
(14)    Opakovaným zápisem absolvovaného předmětu se míní situace, kdy si student (sám, nebo prostřednictvím katedry či studijního oddělení) zapíše předmět, který už v minulosti absolvoval. Opakovaně zapsaný předmět ze skupiny PV je považován za předmět z kategorie PV. Opakovaně zapsaný předmět ze skupiny PH, PB nebo PO je považován za předmět z kategorie VV. Opakované absolvování je možné pouze u vybraných předmětů. U předmětu může být stanoven maximální počet opakovaných zapsání.
(15)    Studenti, kteří splnili podmínky studijního plánu a získali počet kreditů potřebných k přistoupení ke státní závěrečné zkoušce (čekatelé), si mohou zapisovat volitelné předměty, nabízené v jejich studijním programu, celofakultně nebo celoškolně, a to v maximálním rozsahu 6 ECTS za semestr. Předměty v takovém případě zapíše do studijního plánu studenta studijní oddělení, a to pouze na základě písemného souhlasu pedagoga vybraného předmětu a vedoucího domovské katedry studenta. Student požádá o zápis podáním žádosti dle čl. 16. 

Čl. 7
Uznání předmětu

(1)    Ve výjimečných případech může DAMU na žádost studenta uznat splnění zapsaného předmětu splněním předmětu na jiné vysoké škole v ČR, v zahraničí či v jiném studiu na AMU v souladu s čl. 11 SZŘ. Na uznání předmětu není právní nárok.
(2)    Student k žádosti o uznání splnění předmětu přiloží doklady prokazující splnění předmětu, jeho hodnocení, rozsah a obsah výuky. Uznat nelze splnění předmětu, od jehož splnění uplynulo v čase podání žádosti více než 5 let.
(3)    O uznání předmětu na DAMU rozhoduje studijní proděkan, v případě uznání předmětu absolvovaného v rámci studijního pobytu v zahraničí proděkan pro mezinárodní záležitosti.
(4)    Uznávání volitelných jazykových předmětů absolvovaných v rámci studijního programu na AMU není v rámci dalšího studia na AMU možné s výjimkou studia studijního programu, navazujícího na studijní program, jemuž skončila akreditace.
(5)    Plnění povinného předmětu není možné uznat plněním jiného, volitelného předmětu v rámci stejného studia na AMU. 

Čl. 8
Výjimka z plnění podmínek studijního plánu

(1)    Student může ve výjimečných případech z vážných důvodů (například zdravotních, rodinných, sociálních či jiných důvodů, které zabraňují ve splnění povinností a jejichž existenci osoba, která se jich dovolává, hodnověrným způsobem prokáže patřičnými doklady; dále jen „vážné důvody“), které nelze řešit jiným způsobem, požádat o výjimku z povinnosti absolvovat předměty v kategoriích PH, PB a PO v předepsaném semestru.
(2)    K žádosti o výjimku z plnění podmínek studijního plánu se vyjadřuje vedoucí katedry a rozhoduje o ní studijní proděkan. 

Čl. 9
Změna ročníku

(1)    Student může z vážných důvodů požádat o rozložení ročníku do dvou akademických let či požádat o spojení ročníků (dále jen „Změna ročníku“) v souladu s příslušnými ustanoveními SZŘ. Na změnu ročníku není právní nárok.
(2)    Žádost o změnu ročníku musí být řádně odůvodněna a musí obsahovat detailní informaci, ve kterých semestrech student absolvuje jednotlivé předměty z kategorií PH, PB a PO.
(3)    K žádosti o rozložení ročníku se vyjadřuje vedoucí katedry; v případě, že student žádost podává z důvodu uzavřené smlouvy o studijním pobytu v zahraničí, rovněž proděkan pro zahraniční vztahy a rozhoduje o ní studijní proděkan.

Čl. 10
Přerušení studia

(1)    Studium na DAMU je možné i opakovaně přerušit na žádost studenta nebo z moci úřední v souladu s příslušnými ustanoveními SZŘ. Na přerušení studia není právní nárok, není-li uvedeno jinak.
(2)    Student má právo krom důvodů uvedených v SZŘ požádat o přerušení studia i ze závažných osobních důvodů, uměleckých či pracovních důvodů. 
(3)    Žádost o přerušení studia musí být písemně odůvodněna.
(4)    K žádosti o přerušení studia se vyjadřuje vedoucí katedry, schvaluje ji studijní proděkan.
(5)    Po uplynutí doby přerušení studia je student povinen se zapsat do studia do termínu stanoveného v rozhodnutí, jinak mu může být studium ukončeno dle § 56 odst. 1 písm. b) zákona.
(6)    Student je povinen po nastoupení do studia splnit povinné předměty, které byly zahrnuty do inovovaného studijního plánu během doby přerušení studia.
(7)    Po dobu přerušení student ztrácí nárok na čerpání finančních prostředků, pedagogických, prostorových, technických a materiálních kapacit DAMU.
(8)    Podle § 54 zákona č. 111/1998 Sb. po dobu přerušení studia dotyčný není studentem vysoké školy.


Čl. 11
Studenti se statutem studujícího rodiče

(1)    Student, jemuž byl děkanem přiznán statut studujícího rodiče, má dle čl. 15 SZŘ právo na prodloužení lhůt pro plnění studijních povinností, jakož i pro splnění podmínek pro postup do dalšího semestru či ročníku, příp. prodloužení maximální doby studia o dobu, po kterou by jinak trvalo jeho čerpání mateřské nebo rodičovské dovolené, a to za podmínky, že v této době nepřeruší studium dle § 54 zákona.
(2)    V případě, že student se statutem studujícího rodiče není schopen úspěšně splnit předmět ze studijního plánu v termínech stanovených harmonogramem akademického roku, může požádat o změnu termínu plnění tohoto předmětu v souladu s čl. 12 SZŘ. Fakulta doporučuje, aby studenti se statutem studujícího rodiče již na počátku semestru zvážili své možnosti, a případně požádali o změnu termínu plnění některých předmětů v souladu s čl. 12 SZŘ již po zahájení výuky.
(3)    Všechny další ustanovení SZŘ, vyjma úlev uvedených v odst. 1 tohoto článku, jsou závazné i pro studenty se statutem studujícího rodiče, včetně podmínek klasifikace předmětů, počtu pokusů ke složení zkoušky a podobně.

Čl. 12
Licence ke školním dílům

(1)    Fakulta a student uzavřou při zápisu na počátku studia na DAMU Rámcovou licenční smlouvu na užití školních děl za obvyklých podmínek, která vytváří základ pro budoucí poskytování licenčních práv ke konkrétním školním dílům a školním výkonům, jak budou postupně vytvářeny a předávány AMU. 
(2)    Rámcová licenční smlouva dopředu určuje rozsah licenčních práv k jednotlivým školním dílům. 
(3)    Při každém předání hmotného substrátu se školním dílem (do 5 dnů od výzvy) je nutné podepsat ze strany studenta (autora) i AMU potvrzení o předání hmotného substrátu, čímž dojde k poskytnutí Dílčí licence k danému školnímu dílu. Potvrzení o předání hmotného substrátu vyžaduje předchozí doplnění základních identifikačních údajů (např. typ, druh a název školního díla). Vzor potvrzení o předání hmotného substrátu tvoří přílohu A Rámcové licenční smlouvy. Obdobné platí též u poskytování školního díla bez vazby na hmotný substrát (příloha B Rámcové licenční smlouvy – vzorové potvrzení o poskytnutí školního díla) a u poskytování školního výkonu (příloha C Rámcové licenční smlouvy– vzorové potvrzení o poskytnutí školního výkonu).
(4)    Rámcová licenční smlouva, případně její přílohy se podepisují ve dvou exemplářích. Jeden náleží studentovi, druhý bude uložen na studijním oddělení v souladu se Spisovým a skartačním řádem AMU a vybaven skartačním znakem „A“.

Čl. 13
Kvalifikační práce

(1)    Zadání bakalářské práce, resp. diplomové práce (dále souhrnně jen jako „kvalifikační práce“) s uvedením názvu práce v českém a anglickém jazyce, tématu práce, jména vedoucího práce a jazyku, ve kterém bude práce vyhotovena, vyplní student posledního ročníku v KOSu. Student, jemuž byla udělena výjimka ze studia rozložením posledního ročníku studia do dvou akademických let, vyplňuje zadání v prvním roce rozložení. Formulář zadání po vytištění z KOSu student podepíše a předkládá vedoucímu katedry. 
(2)    Vedoucí katedry uvede do formuláře zadání jméno oponenta, pokud je v té chvíli znám, podepíše jej a předkládá ke schválení děkanem v termínu stanoveném harmonogramem akademického roku.  
(3)    Vedoucího kvalifikační práce i jejího oponenta jmenuje děkan na doporučení vedoucího katedry. Vedoucí kvalifikační práce může vést maximálně 8 kvalifikačních prací, a to souhrnně v rámci bakalářského i magisterského studijního programu.
(4)    Po schválení zadání děkanem změní studijní oddělení stav kvalifikační práce v KOSu do stavu „schválena“, a to nejpozději 3 měsíce před termínem odevzdání práce.
(5)    Před odevzdáním kvalifikační práce student doplní do KOSu požadované údaje o kvalifikační práci: abstrakt v českém a v anglickém jazyce, klíčová slova v českém a v anglickém jazyce.
(6)    Termín odevzdání kvalifikačních prací je nejméně 1 měsíc před datem obhajoby a je stanoven děkanem fakulty v rámci harmonogramu fakulty . 
(7)    Kvalifikační práce se v elektronické formě odevzdává prostřednictvím KOSu, kde student nahraje kvalifikační práci ve formátu PDF, vyplní všechna povinná pole a uvede kvalifikační práci do stavu „odevzdána“ pomocí tlačítka “Potvrdit odevzdání”. 
(8)    Kvalifikační práci student současně odevzdává v jednom vázaném výtisku v pevné vazbě na sekretariátu příslušné katedry. Kvalifikační práce je možné tisknout oboustranně. Obálka výtisku práce v pevné vazbě bude obsahovat tyto údaje:
a.    Název školy kapitálkami nahoře uprostřed („AKADEMIE MÚZICKÝCH UMĚNÍ V PRAZE“)
b.    Název fakulty kapitálkami nahoře uprostřed, pod název školy („DIVADELNÍ FAKULTA“)
c.    Označení typu práce, uprostřed, zarovnáno na střed, kapitálkami („BAKALÁŘSKÁ PRÁCE“ resp. „DIPLOMOVÁ PRÁCE“)
d.    Označení místa a roku odevzdání vlevo dole („Praha, 2023“)
e.    Jméno autora práce včetně získaných akademických titulů vpravo dole („BcA. Jan Novák“)
(9)    Po odevzdání elektronické verze práce KOS vyzve automatickým e-mailem vedoucího práce a oponenta k nahrání posudků kvalifikační práce a odešle práci ke kontrole plagiátorství. 
(10)    Nejméně 3 pracovní dny před datem obhajoby jsou vedoucí práce a oponent povinni vložit do KOSu písemné posudky práce, zpracované na předepsaném formuláři, ve kterých musí být výslovně uveden návrh klasifikace a zda doporučují nebo nedoporučují práci k obhajobě.
(11)    Nejméně 5 pracovních dnů před datem konání obhajoby bude kvalifikační práce k dispozici k nahlížení veřejnosti na sekretariátu katedry v řádných úředních hodinách. Za pořízení výpisu, opisu nebo rozmnoženiny kvalifikační práce je žadatel povinen uhradit poplatek ve výši 15,-Kč za každou i započatou stránku A4. Žadatel je oprávněn činit si kopie i vlastními prostředky na své náklady (např. vlastním fotoaparátem) a bez poplatku AMU.
(12)    Kvalifikační práce předkládá student v jazyce akreditace, v případě programů uskutečňovaných v českém jazyce může také předložit kvalifikační práci ve slovenském jazyce. Ve výjimečných a odůvodněných případech, zejména čerpá-li student převážně z cizojazyčné literatury nebo provádí výzkum ke kvalifikační práci v cizojazyčném prostředí, může děkan na základě žádosti studenta a po kladném vyjádření vedoucího práce a vedoucího katedry povolit odevzdání práce také v jiném cizím jazyce. Posudky vedoucího kvalifikační práce a oponenta jsou vždy předloženy v jazyce akreditace, resp. mohou být předloženy v slovenském jazyce v případech, kdy je práce předložena ve slovenském jazyce dle první věty tohoto odstavce. Obhajoba kvalifikační práce vždy probíhá v jazyce akreditace.
(13)    Změny vedoucího práce, jejího oponenta, jazyka práce, respektive tématu kvalifikační práce schvaluje děkan na základě žádosti studenta a se souhlasem vedoucího práce a vedoucího katedry, v případě žádosti o změnu vedoucího práce se souhlasem nového vedoucího práce. Po schválení změny děkanem katedra upraví příslušné náležitosti práce v KOSu. Změnu názvu kvalifikační práce schvaluje vedoucí kvalifikační práce, za zanesení schválené změny do KOSu zodpovídá katedra.

Čl. 14
Absolventský výkon

(1)    Zadání absolventského výkonu určuje vedoucí katedry s přihlédnutím k návrhu studenta v termínu stanoveném harmonogramem akademického roku. 
(2)    Zadání obsahuje název absolventského výkonu, stručnou charakteristiku, jméno vedoucího výkonu a nejpozdější termín jeho realizace.
(3)    Oponenta či oponenty absolventského výkonu jmenuje vedoucí katedry.  
(4)    Zadání absolventského výkonu se uskutečňuje vložením do informačního systému, za které zodpovídá katedra. 
(5)    Změnu názvu absolventského výkonu, vedoucího či oponenta absolventského výkonu, termínu realizace a/nebo stručné charakteristiky absolventského výkonu schvaluje vedoucí katedry na základě žádosti studenta a po souhlasném stanovisku vedoucího absolventského výkonu, v případě změny vedoucího absolventského výkonu po souhlasném stanovisku nového vedoucího. Po schválení změny provede katedra úpravu údajů o absolventském výkonu v KOSu.
(6)    Absolventský výkon student realizuje v souladu se studijním plánem na některém z pracovišť AMU a to nejpozději 5 pracovních dnů před termínem konání obhajoby. Student může výjimečně realizovat svůj absolventský výkon také mimo AMU, a to po předchozím souhlasu vedoucího katedry. 
(7)    V případě, že student žádá o možnost realizovat absolventský výkon mimo AMU, musí být přílohou žádosti souhlas třetích osob podílejících se na absolventském výkonu s jeho zveřejněním jako součásti závěrečné práce studenta v souladu se zákonem o vysokých školách, autorským zákonem a vnitřními předpisy AMU.
(8)    V případě, že student realizuje absolventský výkon mimo AMU, je povinen nejpozději 5 pracovních dnů před termínem konání obhajoby předložit příslušné katedře audiovizuální záznam absolventského výkonu.
(9)    Vedoucí absolventského výkonu a jeho oponent nahrají do KOSu posudky absolventského výkonu nejpozději 3 pracovní dny před termínem konání obhajoby. 
(10)    V případě, že je vedoucí absolventského výkonu zároveň vedoucím kvalifikační práce, resp. oponent absolventského výkonu je zároveň oponentem kvalifikační práce, může vypracovat jeden společný posudek, který vloží k oběma dílům. 

Čl. 15
Ústní část státní závěrečné zkoušky

(1)    Nejméně 1 měsíc před konáním státní závěrečné zkoušky se studenti přihlásí elektronicky v příslušné části KOSu na vypsaný termín. 
(2)    Nejméně 3 pracovní dny před termínem konání státní závěrečné zkoušky musí být do KOSu zapsána klasifikace všech předmětů daných studijním plánem studijního programu včetně splnění všech požadavků a získání potřebného počtu kreditů. 
(3)    Termíny ústní části státní závěrečné zkoušky zpravidla jsou:
 min. jeden termín v průběhu června
 min. jeden termín v průběhu září.
(4)    Ve výjimečných případech z vážných důvodů, které nelze řešit jiným způsobem, může studijní proděkan na návrh vedoucího katedry povolit studentovi konání státní závěrečné zkoušky mimo termíny původně stanovené katedrou. O tento mimořádný termín musí studenti písemně požádat v souladu s čl. 12 SZŘ. 
(5)    Podmínkou přistoupení k ústní části státní závěrečné zkoušky je řádné a úplné odevzdání vysokoškolské kvalifikační práce dle čl. 8, odst. 4 – 8 tohoto Výnosu a realizace absolventského dle čl. 9, odst. 6 – 8 tohoto Výnosu, pokud je tento součástí státní závěrečné zkoušky dle platné akreditace.  
(6)    Před přistoupením k ústní části státní závěrečné zkoušky je student povinen odevzdat veškeré výpůjčky (jako např. hudební nástroje, knihy, technická zařízení, sportovní nářadí apod.), vyrovnat veškeré závazky vůči DAMU a odevzdat na Studijním oddělení úplně vyplněný a podepsaný výstupný list a průkaz studenta. Splnění této povinnosti nemá vliv na možnost přistoupit k ústní části závěrečné zkoušky a na řádné ukončení studia a získání akademického titulu, nesplněné závazky však mohou být vymáhány na základě platných právních předpisů i po ukončení studia.


Čl. 16
Žádosti studentů

(1)    Žádosti studenta podle tohoto výnosu se podávají na předepsaném formuláři Formulář žádosti o studijní záležitosti vyjma těchto případů:
a.    Žádost o změnu ročníku (rozložení/spojení ročníku) podává student na formuláři Žádost o změnu ročníku
b.    Žádost o změnu tématu, vedoucího nebo jazyka kvalifikační práce podává student na formuláři Žádost o změnu zadání VŠKP
c.    Žádost o změnu názvu kvalifikační práce podává student na formuláři Žádost o změnu názvu VŠKP.
(2)    Formuláře žádostí jsou dostupné na webových stránkách damu.cz v sekci Studium – studijní oddělení.
(3)    Žádost může student předložit následujícími způsoby:
a.    v listinné podobě s originálním vlastnoručním podpisem studenta osobně na Studijním oddělení DAMU
b.    v listinné podobě s originálním vlastnoručním podpisem studenta osobně na Podatelně AMU na adrese Malostranské nám 12, 118 00 Praha 1.
c.    v listinné podobě s originálním vlastnoručním podpisem studenta poštou na adresu: AMU v Praze, Divadelní fakulta, Malostranské nám 12, 118 00 Praha 1 
d.    datovou schránkou pro fyzické osoby, pokud jí student pod svým jménem používá, na adresu ikwj9fx
e.    e-mailem s vloženým uznávaným elektronickým podpisem na adresu studijního oddělení.

Čl. 17
Přechodná a závěrečná ustanovení

(1)    Tento výnos nabývá platnosti dnem podpisu a účinnosti dne 1. 10. 2024.
(2)    Tímto výnosem se ruší Výnos děkana DAMU 3/2023.

doc. MgA. Mgr. Karel František Tománek, v.r.
děkan DAMU
 

30. září 2024