Doktorské studium Scénické tvorba a teorie scénické tvorby (scénologie) je otevřeno absolventům magisterského studia z DAMU, ale i absolventům z dalších oborů, jejichž výsledky mohou být užitečné při rozvíjení scénologie jako typicky mezioborové disciplíny, která vychází nejenom z teoretického a historického výzkumu, ale zejména z výzkumu realizovaného v umění a uměním.
Obecné informace o přijímacím řízení naleznete na stránce Přijímací řízení do doktorského studia.
Scénologie
Divadlo a drama v kontextu kultury
Divadlo a drama v české kultuře
Cizí jazyk I - zajišťován Centrem jazykové přípravy AMU
Cizí jazyk II - zajišťován Centrem jazykové přípravy AMU
Umění a média
Vizuální studia
Scéna a zvuk
Psychologické předpoklady scénování a jeho recepce
Scénický prostor v kontextu kultury
Česká scénografie a moderní divadlo
Hudba a hudebnost v české scénické kultuře
Režie v kontextu scénické kultury
Režie v české scénické kultuře
Herectví a hraní v kontextu kultury
Herectví a hraní v české kultuře
Drama a dramaturgie v kontextu kultury
Drama a dramaturgie v české kultuře
Zábavněhudební divadlo v kontextu scénické kultury
Zábavněhudební divadlo v české kultuře
Předpokládá se zapojení (i převážně teoreticky zaměřeného) doktoranda/doktorandky do tvorby scénického produktu či produktů umělecké povahy a podíl na výzkumu rozvíjeném v Ústavu teorie scénické tvorby DAMU (s možností publikace výsledků také v edici Disk), jakož i pedagogická asistence v odpovídajících předmětech (scénická, režijní a herecká propedeutika, Divadlo a drama v západní/české kultuře, Základy tvůrčího projevu atd.).
- Scénické působení a divácký prožitek
- Scéničnost a scénovanost
- Scénování a trh
- Scénování a vyprávění
- Scéničnost a symbolická potence
- Scénická událost (event) a scénické dílo
- Scénický proces a scénický výtvor
- Scéna a obraz
- Obraz a výraz
- Obraz/image a (scénické) vyobrazení/picture
- Obraz v divadle a obraz ve filmu, resp. v TV či v dalších médiích
- Obraz a zvuk
- Média a umění (techne a poiesis)
- Performativita a mimeze
- Dialog (komunikace) na scéně a v životě
- Mimus a drama
- Player and Actor
- Drama mezi literaturou a scénickým projektem
- Herectví na scéně a „herectví“ v životě
- Podoby a způsoby herectví v dobovém kulturním kontextu
- Genologie scénické postavy
- Individuální a kolektivní tvorba
- Herec a režisér
- Režisér v divadle a ve filmu či v dalších médiích
- Režie a režisérismus
- Scéničnost a divadelnost
- Scéničnost a dramatičnost
- Slovo v psaném textu a slovo na scéně
- Scénologie (sémantická a prozodická rovina) mluvního projevu
- Scénování a scénografie
- Scénologie prostoru: situace a mizanscéna
- Inscenace a instalace
- Scénování zboží a ready made
- Scénická iluze a odstup
- Vývoj české scénologie od Hostinského k Zichovi a dále
- Gesamtkunstwerk a Ejzenštejnova teorie montáže
- Dědictví wagnerovského Gesamtkunstwerku a divadlo E. F. Buriana
- Antropologické základy scénování a polemika Honzla s Pujmanem
- Platonova teatrokracie a dnešní doba všeobecné scénovanosti
atd.
Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze
Karlova 26
116 65 Praha 1
IČ: 61384984, DIČ: CZ61384984
ID datové schránky: ikwj9fx
Kontakt pro média
MgA. Tereza Došlová
tel.: 736 149 000
e-mail: tereza.doslova@damu.cz