Primární literatura:
Bablet, Denis. Scénické revoluce dvacáteho století. In Scénografie 2/76 (výbor studií)
Braulich, Max Reinhardt - divadlo mezi snem a skutečností
Brockett, Dějiny divadla (příslušné kapitoly)
Craig, O divadelním umění
Götz, Boj o český divadelní sloh (kap. Doba expanze)
Hořínek, Cesty moderního dramatu (příslušné kapitoly)
Hyvnar, Francouzská divadelní reforma (zejm. část I., Divadelní moderna)
Hyvnar, Herec v moderním divadle (str. 9-181)
Lindovská, Od Antona Pavloviča Čechova k Michailovi Čechovovi
Stanislavskij, Můj život v umění
Stanislavskij, Moje výchova k herectví
Tairov, Odpoutané divadlo
Vostrý, „Od modernismu k postmoderně: expresionismus“, Disk 1
Hry:
Gogol Revizor, Ženitba
Ostrovskij Bouře, Výnosné místo
Čechov Tři sestry, Višňový sad, Svatba
Andrejev Černé masky
Gorkij Na dně
Blok Bufonáda
Pirandello Šest postav hledá autora
Ibsen Nora, Heda Gablerová
Strindberg Sonáta duchů, Slečna Julie
Wedekind Probuzení jara
Maeterlinck Modrý pták
Brecht Baal
Jarry Král Ubu
Claudel Polední úděl
Sekundární literatura:
Gombrich, Příběh umění (příslušné kapitoly)
Ejzenštejn, Umenie mizanscény
Scherhaufer, Čítanka z dejín divadelnej réžie III.
Martínek, Karel. Ruská divadelná moderna, Ruské klasické drama a divadlo
Vostrý, O hercích a herectví (kapitola Od výrazu k jednání a Herec a režisér)
Vostrý, Režie je umění (kapitola Princip nedokončování a historická souvislost z „Ejzenštejnových lekcí divadelní režie“)
Deák, František. Symbolistické divadlo
Dostojevskij Zločin a trest
Tolstoj Anna Kareninová
Kafka Proces, Proměna