V bakalářské písemné práci musí posluchač prokázat zejména schopnost zřetelně definovat zadaný problém v rámci zpracovávaného tématu, popsat jej a analyzovat možná řešení. V ústní části zkoušky pak komise prověřuje odborné a teoretické znalosti studenta z oblasti ekonomie, práva, managementu a dějin divadla. Posluchač musí projevit schopnost aplikovat znalosti na praktické situace, problémy, které pak samostatně řeší. Podmínkou přihlášení k bakalářské zkoušce je úspěšné absolvování tříletého bakalářského programu a vykonání všech předepsaných zkoušek.
Magisterská zkouška je vyústěním individuálního studijního plánu posluchače, který směřoval k odborné specializaci studenta. Vlastní zkouška tedy vychází zejména z předložené magisterské diplomové práce, která musí mít charakter tvůrčího činu. Nejde tedy o prosté shrnutí problému, ale o objevný a kreativní přístup a osobitý způsob myšlení, jejichž výsledkem je originální řešení, které má zásadní kvalitativní význam pro studovaný obor. Obhajoba diplomové práce i následná diskuse o odborných otázkách má charakter dialogu studenta se členy komise. Ta hodnotí zejména samostatné tvůrčí myšlení studenta v kontextu tématu předložené práce i budoucího profesionálního uplatnění absolventa.
bakalářské práce:
• pojištění při výkonu divadelní činnosti
• historie divadelního zákona od jeho vzniku až po jeho zánik
• zaměstnávání cizích státních příslušníků v divadle
• zákonné povinnosti pořadatele divadelního představení (historie, současnost)
• modely evaluace a auto evaluace
• produkce performing arts
• management opery
• divadelní a kulturní sítě
• podoby právnických osob ve státech EU vhodných pro provozování divadelní činnosti
• bariéry v přístupu ke kultuře
• výzkum motivace diváků k návštěvě divadelních festivalů
• živé umění a crowdfunding
• audience development – příklady současné dobré praxe (např. i v zahraničí)
• divadlo a veřejný prostor v ČR (site specific)
• divadlo D34 – management, mimodivadelní aktivity, práce s publikem
• osobnost F. A. Šuberta, prvního ředitele ND
• Divadelní ústav (IDU), jeho činnost a význam
• práva divadelních producentů
• divadelní síť ve Slovenské republice
• pořadatel divadelního představení
• softwarové systémy na prodej vstupenek
• divadelní fotografie z hlediska autorského práva
magisterské práce:
• zvukově obrazové přenosy a záznamy divadelních představení včetně internetového prostředí
• Ministerstvo kultury ČR (organizační struktura, kompetence, výstupy)
• druhy divadelních koprodukcí (smlouvy, ekonomická problematika, zahraniční prvek)
• analýza zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů ve vztahu k příspěvkovým organizacím vykonávajícím divadelní činnost
• identifikace autorského díla užitého v divadelním prostředí
• vztahy divadla a kreativního sektoru
• divadlo a online prostor
• investice v divadelním systému
• implementace kulturních politik a strategií v ČR
• financování zahraničních divadelních systémů
• krizová komunikace v divadlech
• dynamická cenotvorba u kulturních akcí
• fundraising a péče o dárce
• AI a Performing Arts: využití v rámci marketingu, zapojení publika, právní aspekty aj.
• PR strategie divadel
• měření efektivnosti komunikace divadel
• budování značky na sociálních sítích
• postátnění Národního divadla
• historie divadelního zákona
• struktura, závaznost a adresnost státní kapitoly kultura
• kolektivní smlouva v divadle
• problematika divadelní režie z hlediska autorského práva
• systém licencování amatérských divadelních souborů v evropském kontextu
Požadavky kladené na doktorské práce najdete na stránce Disertační práce.
Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze
Karlova 26
116 65 Praha 1
IČ: 61384984, DIČ: CZ61384984
ID datové schránky: ikwj9fx
Kontakt pro média
MgA. Tereza Došlová
tel.: 736 149 000
e-mail: tereza.doslova@damu.cz