Nahlásit název písemné diplomové práce prostřednictvím systému KOS.
Absolvovat bakalářský program (splnit zkoušky, zápočty a dosáhnout
požadovaného počtu kreditů – 180 kreditů).
Před konáním zkoušky mít zapsanou klasifikaci předmětů v KOS, uzavřít ročník na studijním oddělení. Uhradit poplatky za delší studium (řeší studijní oddělení DAMU).
Odevzdat písemnou diplomovou práci (vytištěnou a na CD).
Podmínkou přihlášení k bakalářské zkoušce je úspěšné absolvování tříletého bakalářského programu a vykonání všech předepsaných zkoušek.
Bakalářská zkouška se skládá z těchto částí:
Nahlásit název písemné diplomové práce prostřednictvím systému KOS.
Absolvovat magisterský program (splnit zkoušky, zápočty a dosáhnout požadovaného počtu 120 kreditů a stanoveného počtu kreditů z jednotlivých skupin předmětů - povinně-volitelné, jazyky atd.).
Před konáním zkoušky mít zapsanou klasifikaci předmětů v KOS, uzavřít ročník na studijním oddělení. Uhradit poplatky za delší studium (řeší studijní oddělení DAMU).
Odevzdat písemnou diplomovou práci (vytištěnou 1x).
Student splní požadavky odpovídající studijnímu plánu.
Okruh otázek k ústním bakalářským zkouškám katedry produkce DAMU
Předmět: Teorie oboru – ekonomie, právo, management a marketing
katedry produkce DAMU
Předměty: Historie a teorie divadla /zajišťuje katedra teorie a kritiky DAMU/ , Dějiny divadla z pohledu produkce
Poznámka: Po vylosování státnicové otázky se uchazeč/ka může rozhodnout mezi bodem A) teatrologicko – dramaturgický vhled do dějin divadla a zvolit si jedno téma, o kterém chce hovořit, nebo může zvolit bod B) pohled na dějiny divadla z pohledu produkce. Komise bude v první řadě hodnotit odpověď na zvolenou problematiku (bod A nebo B), ale může položit doplňovací otázku z bodu, který si uchazeč/ka primárně nezvolil/a.
Starověk (antika, středověk)
A: původ a zdroje divadla (rituál), vývoj tragédie a komedie v řeckém a římském divadle, středověké liturgické a světské drama, inscenování antiky v moderním/současném světovém a českém divadle
B: organizace a funkce divadelních slavností, inscenační konvence, divadelní prostor, od náboženské slavnosti k zábavě, produkce středověkých pašijových her, cechy
Novověk (renesance v Itálii, Alžbětinské divadlo, Španělské baroko)
A: renesanční divadlo v Itálii a její žánry (commedia erudita), vztah k antickému dědictví, alžbětinské divadlo a jeho žánry, autoři a hry, specifikum španělského zlatého věku, žánry, autoři a hry, proměny commedie dell´arte, inscenační shakespearovská tradice ve světovém a českém divadle
B: organizace divadelního života, veřejné a soukromé divadlo (výprava, rekvizity, kostýmy, propagace), inscenační konvence, herecké společnosti jako produkční subjekt a jeho fungování
Divadlo v proměnách uměleckých směrů
A: drama jako manifest (francouzský klasicismus – tři jednoty v tragédii a Molierova reforma komedie, osvícenské koncepty Lessinga, měšťanská truchlohra a zrod dramaturgie jako funkce a profese, Sturm und Drang jako předvoj romantismu, revoluční vstup romantismu do evropského divadla s důrazem na německé, francouzské a ruské drama, nástup realismu v divadle a dramatu s ohledem na vybranou národní kulturu)
B: od hereckých skupin k instituci, založení CF v Paříži, idea národního divadla v německém a českém divadle, inscenační a herecké konvence, formování divadelních profesí, čtvrtá stěna jako umělecký program
Divadlo ve 20.století
A: moderní umělecké směry a radikální koncepty v režii, herectví a scénografii, avantgarda v ruském, českém a francouzském divadle, absurdní divadlo a drama v českém a světovém kontextu, druhá divadelní reforma a její představitelé a revize hierarchie scénických komponentů
B: založení uměleckých divadel, alternativy k oficiálním veřejným institucím, malé formy a studiová divadla, založení významných festivalů, řídící modely nezávislých divadel, proměna financování divadel doma a v zahraničí, grantový systém a jeho specifika, konstituování profese divadelního producenta
Divadlo v 21. století
A: postdramatické divadlo, dokumentární divadlo a drama, site specific a imerzivní projekty, hraniční žánry performativního umění, režie a dramaturgie – od individuality ke kolektivní tvorbě
B: organizace a udržitelnost, divadlo a ekologie, proměna kulturních produkčních domů, divadlo a jeho politická funkce, nové propagační možnosti
Znalost následujících pramenů je k bakalářské státní zkoušce nezbytná. Na informace obsažené v následujících pramenech bude diplomant v průběhu zkoušky přímo dotazován. To neznamená, že tento seznam pramenů je kompletní. Nutná je samozřejmě i znalost dalších povinných pramenů uvedených u jednotlivých předmětů bakalářského studijního plánu.
Gregorini, B., Gregorini, J., Srstka, J. Základy divadelní činnosti
563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
586/1992 Sb. Zákon o dani z příjmů
235/2004 Sb. Zákon o DPH
Košut, V. Chloupek, V., Srstka, J.: Smlouvy v divadelní praxi
89/2012Sb. Občanský zákoník
262/2006 Sb. Zákoník práce
250/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
121/2000 Sb. Autorský zákon
Sládeček, P: Slabikář managementu
Kaiser, M.: Strategické plánování v umění
Jirák, J., Ježek, V.: Média a my
Kotler, P.: Marketing management
Johnová, R.: Marketing kulturního dědictví a umění (art marketing v praxi)
Ledvinová, J.: Profesionální fundraising
Brockett, O. G.: Dějiny divadla
Císař, J.: Přehled dějin českého divadla 1 a 2
vlastní výběr studenta*ky
Ve specializaci MANAGEMENT UMĚNÍ
Ve specializaci PRODUCENTSTVÍ
Znalost navíc následujících pramenů je k magisterské státní zkoušce nezbytná. Na informace obsažené v následujících pramenech bude diplomant v průběhu zkoušky přímo dotazován. To neznamená, že tento seznam pramenů je kompletní. Nutná je samozřejmě i znalost pramenů k bakalářské státní zkoušce a dalších povinných pramenů uvedených u jednotlivých předmětů magisterského studijního plánu.
Srstka, J.: Autorské právo v divadle
Cikánek, M.: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku II,
Nekolný, B.: Divadlo a kreativní sektor
Kompendium kulturních politik a trendů v Evropě - Česká republika (dostupné na http://www.culturalpolicies.net/), V. Británie, Německo, Rakousko, Francie, Nizozemsko, Polsko, Slovensko
Černý O. a kolektiv, Návrh systémové optimalizace pražské divadelní sítě (podkladová studie, návrhový dokument), Institut umění - Divadelní ústav, 2013
218/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech
219/2000 Sb. Zákon o majetku České republiky
137/2006 Sb. Zákon o veřejných zakázkách
Durdík, J. a kol.: Občanské právo hmotné, Obecná část, Absolutní majetková práva
Raban, P. a kol.: Relativní majetková práva
Johns, A.: Pirátství - boje o duševní vlastnictví
Byrnes William J.: Management and The Arts
Doležal Jan a kol.: Projektový management podle IPMA [Kniha]. - Praha : Grada Publishing, 2009.
Plamínek, J.: Vedení lidí, týmů a firem
Kotler, P., Scheff, J.: Standing room only
Cashman, S.: Thinking BIG! A guide to strategic marketing planning for arts organisations
Patočková, V., Čermák, D., Vojtíšková, K. a kol.: Kultura v krajích České republiky
Šesták, J., Divadlo – kultura – podmínky (Osobní zkušenost), KANT/DAMU, Praha 2012
Státní kulturní politika ČR 2009 - 2014, MK ČR , Praha 2009
Program nebo obor | Katedra | Odevzdání závěrečné práce | Státní zkouška | Poznámka |
---|
Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze
Karlova 26
116 65 Praha 1
IČ: 61384984, DIČ: CZ61384984
ID datové schránky: ikwj9fx
Kontakt pro média
MgA. Tereza Došlová
tel.: 736 149 000
e-mail: tereza.doslova@damu.cz