Povinná literatura:
Slovníky:
Slovník světového divadla (DÚ)
Pavis P.: Divadelní slovník
Sborníky:
Myšlení o divadle I. a II.
Autor: (řazeno abecedně) |
Název díla: |
Aristoteles: | Poetika |
Artaud A.: | Divadlo a jeho dvojenec |
Bablet D.: | Scénické revoluce 20. století |
Blahník V. K.: | Světové dějiny divadla |
Bogatyrev P.: | Lidové divadlo české a slovenské Souvislosti tvorby |
Braun K.: | Druhá divadelní reforma? |
Brecht B.: | Myšlenky |
Brockett O. C.: | Dějiny divadla |
Brook P.: | Prázdný prostor |
Císař J.: | Teorie herectví loutkového divadla |
Craig E.G.: | Herec a nadloutka O divadelním umění |
Čechov M.: | Hercova cesta O herecké technice |
Česal M.: | Živý herec na loutkovém divadle |
Diderot D.: | Herecký paradox |
Dubská A.: | Dvě století českého loutkářství |
Etlík J.: | Divadlo jako zakoušení Termíny k dohodnutí |
Hyvnar J.: | Francouzská divadelní reforma |
Jouvet L.: | Nepřevtělený herec |
Jurkowski H.: | Kapitoly z dějin evropského loutkového divadla Magie loutky Metamorfózy bábkového divadla v 20. storočiu (slovensky knižní vydání) nebo Loutka na přelomu tisíciletí (časopisecky Loutkář 2005, 2006) |
Klíma M.: | Stereotypy loutkového divadla |
Kopecký J.: | Co je divadlo? |
Lessing G.E.: | Hamburská dramaturgie |
Magnin Ch.: | Dějiny světového loutkového divadla |
Makonj K.: | Režírují klasikové O režii v divadle herce a loutky Zázrak neoživení mrtvé hmoty Divadlo mezi subjektem a objektem Od loutky k objektu |
Mousignac L.: | Divadlo od počiatku po naše dni (pouze slovensky) |
Mukařovský J.: | Studie z estetiky Studie z poetiky |
Pörtner P.: | Experimentální divadlo |
Sokol F. (ed.): | Svět loutkového divadla |
Stehlíková E.: | Divadlo za času Nerona a Seneky |
Styan J.L.: | Prvky dramatu |
Tairov A.J.: | Odpoutané divadlo |
Veltruský J.: | Příspěvky k teorii divadla |
Zich O.: | Estetika dramatického umění O loutkovém divadle |
Doporučená literatura:
Sborníky:
Divadla studiového typu - sborník materiálů (DÚ)
Moderní tvář divadla
Začalo to Redutou
Shakespeare a moderní divadlo
Smysl nebo nesmysl
Autor: (řazeno abecedně) |
Název díla: |
Braulich M.: | Max Reinhardt |
Brook P.: | Pohyblivý bod Nitky času |
Burian E.F.: | O nové divadlo Pražská dramaturgie |
Caillois H.: | Hry a lidé |
Carriere J.C.: | Vyprávět příběh |
Císař J.: | Divadla, která našla svou dobu Proměny divadelního jazyka Základy dramaturgie I. Základy dramaturgie II. |
Dürrenmatt F.: | Stati a projevy o divadle |
Dvořák J.: | Divadlo v akci Alternativní divadlo |
Ejzenštejn S.M.: | Kamerou, tužkou, perem |
Fiebach J.: | Od Craiga po Brechta (slovensky) |
Fink E.: | Oáza štěstí Hra jako symbol světa |
Fischer O.: | Heinrich von Kleist a jeho dílo |
Frejka J.: | Železná doba divadla Režie jako projev průbojného ducha Člověk, který se stal hercem |
Grossmann J.: | Analýzy Vzpomínky Inscenace Interpretace Články J.G. o divadle |
Grotowski J.: | K Chudému divadlu Nový zákon divadla |
Hedbávný Z.: | Alfréd Radok Divadlo Větrník |
Hilar K.H.: | Pražská dramaturgie Boje proti včerejšku |
Honzl J.: | K novému významu umění Základy a praxe moderního divadla |
Hořínek Z.: | Divadlo jako hra Cesty moderního dramatu Žánry dramatu Kniha o komedii Divadlo mezi modernou a postmodernou |
Huizinga J.: | Homo ludens |
Hyvnar J.: | Herec v moderním divadle Francouzská divadelní reforma |
Just V.: | Proměny malých scén Z dílny malých scén Divadlo satiry |
Kerr W.: | Jak nepsat hru |
Kleist H.von: | Tanečník a loutka |
Klíma M. (ed): | Josef Krofta - osobnost a dílo Divadlo a interakce I. Divadlo a interakce II. |
Kopecký J.: | A.Artaud - Život - dílo - sny - texty |
Kott J.: | Shakespearovské črty |
Kovalčuk J.: | Autorské divadlo 70. let |
Lukavský R.: | Být nebo nebýt Stanislavského metoda herecké práce |
Martínek K.: | Mejerchold Dějiny sovětského divadla |
Maydl P.: | Psychologie a sociologie v divadle |
Mejerchold V.E.: | Rekoštrukcia divadla (slovensky) |
Mikeš V.: | Divadlo španělského Zlatého věku Divadlo francouzského baroka |
Mukařovský J.: | Cestami poetiky a estetiky Studie I. Studie II. Kapitoly z české poetiky |
Oslzlý P., Kořán J.: | Living Theatre |
Osolsobě I.: | Divadlo, které mluví, zpívá a tančí Mnoho povyku pro sémiotiku |
Piscator E.: | Politické divadlo |
Procházka M.: | Znaky dramatu a divadla |
Reich H.: | Bertolt Brecht |
Scherhauffer P.: | Čítanka z dějin divadelní režie I. - III. (slovensky) Kalendárium z dějin divadelní režie (slovensky) |
Slawinská I.: | Myšlení o divadle |
Soprová J.: | Odin Theatre |
Srba B.: | Poetické divadlo E.F.B. O nové divadlo |
Stanislavskij K.S.: | Můj život v umění |
Styan J. L.: | Černá komedie |
Suchařípa L.: | Pravidla hry |
Šklovskij V.: | Teorie prózy Próza |
Tichý Z.A., Ježek V.: | Šest z šedesátých |
Vilar J.: | Tajemství divadla |
Vostrý J.: | Ejzenštejnovy lekce divadelní režie Režie je umění Úvod do studia režie a dramaturgie Umělecký obraz |
V Praze dne 5. 2. 2008
doc. MgA. Karel Makonj
Za správnost: Jitka Nohová
Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze
Karlova 26
116 65 Praha 1
IČ: 61384984, DIČ: CZ61384984
ID datové schránky: ikwj9fx
Kontakt pro média
MgA. Tereza Došlová
tel.: 736 149 000
e-mail: tereza.doslova@damu.cz