Výsledky vnitřní soutěže DAMU (IP AMU 2020) - okruh 3 / XLS
V souladu s Institucionálním plánem AMU v Praze (dále jen IP) pro období 2019–2020 a výnosem rektora č. 14/2019 (Pravidla vnitřní soutěže AMU), kterými se řídí zásady rozdělování prostředků příslušné části IP pro rok 2020, děkanka DAMU vyhlašuje:
VNITŘNÍ SOUTĚŽ v rámci IP AMU pro rok 2020, PRO OKRUH 3 – „TVŮRČÍ PRÁCE STUDENTŮ SMĚŘUJÍCÍ K INOVACI VZDĚLÁVACÍ ČINNOSTI“ a její pravidla rozdělování finančních prostředků na Divadelní fakultě
Termín pro podávání žádostí v okruhu 3: nejpozději do pátku 28. února 2020 (do 12 hod).
Z prostředků určených na vnitřní soutěž AMU/DAMU budou finančně podpořeny projekty, resp. hrazeny náklady na jejich realizaci, které souvisejí s výukou a vzdělávací činností na DAMU. Cílem okruhu je mj. podpora iniciativy studentů DAMU, zvýšení úrovně studentských prací a jejich prezentace a posílení slabých stránek fakulty.
Předkládané projekty by měly sloužit k podpoře tvůrčí činnosti studentů DAMU.
Podpora realizace studentských prací a zvýšení jejich úrovně, podpora tvůrčích studentských projektů nad rámec studijních povinností (např. tvůrčí spolupráce studentů napříč katedrami nebo obory, prověřování studijních poznatků v praxi apod.), vydávání studentských prací, workshopy, semináře či jiná tvůrčí studentská setkání, webové/elektronické prezentace studentských prací, propagace tvůrčí činnosti spojená s jednotlivými projekty apod. O podporu z okruhu 3 lze na podporu povinných studentských prací (bakalářské, magisterské, klauzurní práce…) požádat pouze v mimořádných a zdůvodněných případech, ovšem za podmínky prokázání primárního financování projektu katedrou.
Je možné žádat o prostředky na materiál (např. na vytvoření či pořízení rekvizit, kostýmů apod. pro kvalitnější realizaci studentské práce/projektu), relevantní služby spojené s naplňováním daného projektového záměru, cestovné pedagogů (pokud jde o projekt s výjezdem), stipendia (příspěvky na praxi – např. na pokrytí cestovních výdajů v případě projektu s výjezdem), nelze žádat o prostředky na mzdy.
Pozn. Výjezdy na festivaly nejsou součástí tohoto Okruhu 3 IP 2020.
O grant žádají studenti DAMU (hlavní řešitelé projektu) prostřednictvím odpovědných pedagogů hlavních předmětů, vedoucích ročníků či vedoucích kateder. Podepsanou žádost předá student – hlavní řešitel projektu – k vyjádření a podpisu pedagogovi – odbornému garantovi svého projektu, který odpovídá za danou tvůrčí práci studenta, a následně také vedoucímu své katedry. Takto vyplněnou a podepsanou žádost předá student- hlavní řešitel na sekretariát své katedry tajemníkovi/tajemnici katedry nebo projektovému manažerovi/manažerce, a to písemně i elektronicky. Následně sekretariát katedry (tajemník/tajemnice katedry nebo projektový manažer/manažerka katedry) předá ve stanoveném termínu svodně za katedru všechny shromážděné a všemi dotčenými podepsané projekty podané v rámci tohoto okruhu 2. V případě více podávaných projektů za katedru dodá tajemník/tajemnice katedry nebo projektový manažer/manažerka katedry spolu s projekty i vyjádření vedoucího katedry k pořadí projektů z pohledu priorit katedry (tzv. prioritizaci).Každá žádost musí být zpracována předepsaném formuláři (forma tabulky – příloha tohoto vyhlášení). Všechny projekty za danou katedru předává tajemník/tajemnice dané katedry nebo projektový manažer/manažerka katedry v tištěné podobě na sekretariát děkanky DAMU, a to nejpozději do 28. února 2020 do 12 hod. U všech takto za katedru podaných (a doporučených) žádostí sekretariát katedry – zašle kompletní žádost také elektronicky na adresu a též na olga.vlckova@damu.cz. Tajemník/tajemnice katedry nebo projektový manažer/ka katedry může pro studenty-hlavní řešitele projektu stanovit dřívější termín odevzdání žádostí s ohledem na provoz katedry.
Granty nejsou nárokové, o poskytnutí prostředků a jejich výši rozhoduje hodnotící komise DAMU ve složení děkanka DAMU, proděkani DAMU, tajemnice DAMU a člen studentské komory AS DAMU, a to do 14 dnů po datu uzávěrky.
Úspěšní žadatelé budou vyrozuměni prostřednictvím sekretariátů kateder (tajemníků/tajemnic kateder nebo projektových manažerů/manažerek kateder), seznam podpořených projektů a výše podpory budou publikovány též na webu DAMU a na úřední desce fakulty.
Každý student – řešitel, který získá z tohoto okruhu 3 IP finanční podporu, je povinen v průběhu projektu odevzdávat relevantní doklady k projektu na sekretariát dotčené katedry k rukám tajemníka/tajemnice katedry nebo projektového manažera/manažerka katedry, tj. zejména doklady k nákupu materiálu atd., a to v měsíci, ve kterém byly pořízeny.
Dále student – řešitel bude informovat tajemníky/tajemnice příslušných kateder a projektovou manažerku Olgu Vlčkovou o realizaci projektu (např. formou pozvánek na premiéry atp.).
Podstatné změny ve výstupech, harmonogramu realizace a změny v rozpočtu přesahující 20 %, o kterých řešitel předem informuje projektovou manažerku Olgu Vlčkovou (E: olga.vlckova@damu.cz, T: 724143936), podléhají schválení děkankou, resp. tajemnicí fakulty.
Každý řešitel je povinen dodat v písemné podobě na předepsaném formuláři na sekretariát děkanky (a též elektronicky na adresu olga.vlckova@damu.cz) podepsanou závěrečnou zprávu k podpořenému projektu v rozsahu cca 800 až 1800 znaků a doložit relevantní materiály o tom, že se projekt skutečně realizoval a v jaké kvalitě (např. program, plakát, CD/DVD se záznamem podpořeného díla apod.), a to v termínu do 1 měsíce po ukončení projektu, nejpozději však do 18. prosince 2020. U projektů probíhajících ještě v prosinci 2019 je možné odevzdat závěrečnou zprávu nejpozději do 4. ledna 2021.
V Praze dne 8. ledna 2020
Mgr. MgA. Doubravka Svobodová v. r.
děkanka DAMU
9. ledna 2020
Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze
Karlova 26
116 65 Praha 1
IČ: 61384984, DIČ: CZ61384984
ID datové schránky: ikwj9fx
Kontakt pro média
BcA. Eliška Drbohlavová
e-mail: eliska.drbohlavova@damu.cz