Katedra produkce

stripe1stripe2stripe3stripe4stripe5stripe6

Okruhy otázek z teorie oboru

Okruh otázek k ústním bakalářským zkouškám katedry produkce DAMU

Předmět:    Teorie oboru – ekonomie, právo, management a marketing

Ekonomie

  1. Daňová evidence a jednoduché účetnictví. Popište oblasti, ve kterých se s uvedenými fenomény setkáme, a kterými zákony se řídí.
  2. Účetnictví u neziskových a podnikatelských subjektů v oblasti divadla. Časové rozlišení.
  3. Sestavy rozpočtu divadla – neziskové organizace, podnikatelské subjekty. Rozpočet na provoz divadla, rozpočet na projekt – inscenace.
  4. Účetní uzávěrka a závěrka.
  5. Doplňková činnost neziskových organizací – charakteristika a specifika z pohledu daně z příjmů a DPH.
  6. Daňová soustava České republiky, druhy daní a jejich stručná charakteristika.
  7. Daň z přijmu se zaměřením na oblast kultury, právnické a fyzické osoby.
  8. DPH u neziskových organizací.
  9. Grantová problematika u divadel.
  10. Druhy neziskových organizací v oblasti divadel, jejich zakládání a rušení.

Právo

  1. Účastníci občanskoprávních vztahů (fyzické osoby,právnické osoby,stát)
  2. Závazkové právo (závazkový právní vztah,kupní a darovací smlouva,smlouva o dílo)
  3. Definice autorského díla a jeho kritéria
  4. Osobnostní a majetková práva autorů
  5. Licenční smlouva a smlouva o dílo podle autorského zákona
  6. Práva výkonných umělců a jejich odměny
  7. Obchodní společnosti
  8. Vznik a zánik pracovního poměru
  9. Mzda a plat
  10. Pracovní doba a doba odpočinku

Management a marketing

  1. Organizační struktura divadla – jednosouborové, vícesouborové
  2. Realizace inscenace v repertoárovém divadle vs. realizace nezávislého divadelního projektu (plánování, financování, organizace, proces vzniku, veřejné provozování, derniéra)
  3. Manažer v divadle, procesy a nástroje řízení divadla, manažerské rozhodování, vymezení řídících funkcí a úloha manažera v procesu řízení, strategie a plánování
  4. Personální management – výběr zaměstnanců, jejich motivace, odměňování, vzdělávání, podniková kultura, loajálnost k zaměstnavateli, plánování a řízení času
  5. Marketing umění, marketing performing arts vs. marketing v podnikatelské sféře
  6. Publikum – trendy, výzkumy, průzkum trhu, distribuce
  7. Marketingová strategie projektů a organizací
  8. Produkt z pohledu marketingu performing arts, doplňková činnost
  9. Propagace, PR, zpřístupňování umění, odstraňování bariér
  10. Marketingové plánování, řízení marketingu, rozpočty